کرج | آماده‌سازی فرزندان مقیم در خانه های بهزیستی برای زندگی مستقل

مسئول مرکز نگهداری از دختران حضرت فاطمه (س) از برگزاری جلسه ششم طرح مشارکت های اجتماعی نوجوانان و جوانان تحت حمایت جهت ورود به زندگی مستقل در این مرکز خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛روز دوشنبه هشتم مهرماه بمنظور توانمندسازی و آماده سازی فرزندان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی دوره های آموزشی خاصی تدوین شد که در ششمین جلسه از برگزاری این آموزش‌ها،مهارتهای زندگی با موضوع (درخت مشکلات) روش ها و شیوه های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی برای فرزندان برگزار شد.

"فرهاد پادری ثانی" مدیر بهزیستی شهرستان کرج ضمن ابراز خرسندی از برپایی این دوره اظهار داشت: گرایش به مواد مخدر در دوران نوجوانی و به خصوص در بین دانش آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مصرف مواد مخدر در این دوره از زندگی تبعات وحشتناکی از جمله:ترک تحصیل،گرایش به دوستان ناباب،روابط نامشروع برای تأمین هزینه مواد،سرقت در سن کم و به تبع آن انواع معضلات اجتماعی دیگر را در پی خواهد داشت.

بنابراین مسئولین مراکز به همراه کارشناسان و مددکاران مربوطه موظفند با شناخت ویژگی‌های رشدی نوجوانان،شرایط روحی و روانی آن‌ها،آشنا شدن با شیوه‌های ارتباط مؤثر با نوجوانان و خطراتی که آنها را تهدید می‌کند و همچنین شناخت راهکارهای مراقبت از نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی، فرزندان را با بحران‌های پیش رو آگاه سازند.

کد خبر 118470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد